Coca-Cola, între sete de viaţă şi bucurie

Nu ştiu unii cum sunt, dar cand mă gândesc la anii frumoşi ai copilariei mele, spre sfârşitul anilor 80′, imi amintesc cum ma duceau bunicii la cofetaria din colţ de lângă cinematograful Gloria, la un prăjitură şi un suc Pepsi-Cola.   Într-adevar, acel suc avea să fie prima Cola din România, nu şi ultima, din fericire.  La scurt timp, dupa revoluţie, a apărut pe piaţă mult-aşteptata şi râvnita băutură carbogazoasă Coca – Cola. Nici bine nu şi-a facut intrarea pe plai mioritic, încât toate canalele media au fost invadate de un val de reclame marca Coca-Cola.

Cine nu îşi aminteste de celebra reclama -jingle, de la inceputul anilor 90′ ce conţinea imnul Coca –Cola – Always Coca-Cola :

Sau de acele reclame specific sarbatorilor de iarna, cu Moş Crăciun ce este însetat de Coca-Cola, sau familia de ursuleţi polari. De fapt, chiar atunci de Craciun, am si primit prima sticla de Coca-Cola din viata mea, de atunci am prins gust pentru minunata bautura. De aceea, meselor tradiţionale luate în familie, li se asociază sticla de Coca-Cola la 2 L, aceasta din urmă fiind băutura preferată de sărbători, asemenea tradiţiei care se paăstrează în familie. Astfel, orice masă copioasă este stinsă cu un pahar rece de Coca-Cola.

Unii sunt de părere că această băutură ar fi nocivă pentru organism, ba că ar crea depedenţă, dar la urma urmei orice produs alimentar sau băutură ne poate dăuna grav organismului în cazul în care se produce un consum excesiv.

Părerea mea este că, dacă se va consuma cu moderaţie şi fără prea multe excese, Coca-Cola este potrivită ca energizant (de altfel, în perioada examenelor cele mai importante din viaţă, cum ar fi bacalaureatul, lucrarea de licenţă şi mai apoi lucrarea de diserţie, Coca-Cola mi-a fost cea mai bună prietenă:)

Nu m-au pasionat vreodată Coca-Cola Zero sau Light, pentru că nu aveau acelaşi gust ca tradiţionala Coca-Cola.

Ce este mai impresionant că acest brand a depaşit graniţele culturale, ajungand din America până in celălalt capăt al lumii. Coca-Cola uneşte culturi, mentalităţi, indiferent de naţionalitate, rasă, religie  sau alte orientări. În acest ultim context, aş putea afirma că acest brand cu tradiţie, a devenit un brand intercultural, în adevăratul sens al cuvântului.

 

Coca-Cola împlineşte 125 de ani!

Coca-Cola a apărut în anul 1886, în oraşul Atlanta (Georgia)  și a fost denumită denumită  simplu, Coke. Iniţial,  a fost gândită ca un tratament în domeniul medicinei,  şi a fost inventată la sfârșitul secolului XIX de John Pemberton, iar mai târziu a fost cumpărată de omul de afaceri, Griggs Candler, care a dat-o spre vânzare.

Aroma distinctivă de “cola” provine în principal din amestecul de zahăr, ulei de portocală, ulei de lămâie și vanilie restul ingredientelor având doar contribuţii minore.

Pe lângă logo-ul caracteristic, Coca-Cola a avut parte de la început de persoane care au însufleţit brandul.

În prezent, Coca-Cola este cea mai consumată băutură răcoritoare din lume.

Undeva prin 2003 am început să colecţionez, pahare de colectie Coca-Cola, mai precis modelele de pahare cu acele figurine specifice anilor 30’ ce-mi inspira stil si rafinament, şi în acelaşi timp, tradiţie pentru un brand de calitate.    Se înţelege de la sine că un asemenea brand este promovat în campanii excelent executate, minuţiozitatea fiind un aspect demn de luat in seamă.

Reclama care imi inspiră acea poftă de viaţă ce este asociată cu imaginea Coca-Cola, este urmatoarea:

De-a lungul anilor Coca-Cola a avut campanii publicitare bine gândite – „Întodeauna Coca-Cola”, „Viaţa are gust”, „Sete de viaţă”, „Deschide şi savurează fericirea”- ce conţin mesaje optimiste şi pozitive, pline de bucurie, poftă de viaţă şi multă bucurie, campanii legate de dorinţele şi nevoile consumatorului, aşa că nu e de mirare că e cel mai iubit brand din lume:

Cu pasiune,

Coca – Cela 🙂

Advertisements

4 responses to “Coca-Cola, între sete de viaţă şi bucurie

  1. Pingback: Pahare de colectie la McDonald’s | jurnaldepublicitate

  2. Asemenea cuvinte dedicate unui brand merita apreciate din toata inima! Mi-as dori sa vada si Coca-Cola ce ai scris si sa iti tina articolul in rama 🙂

  3. Iti multumesc pentru aceste minunate aprecieri! 🙂

  4. Pingback: Ce ne place la McDonald’s | jurnaldepublicitate

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s