McCann(es) 2011

“And the Cannes award goes to …  McCann Erickson Romania“. Aceasta fraza a dovedit ca lumea publicitatii romanesti este cat se poate de creativa si inovativa, caci agentia de publicitate castigatoare, McCann Erickson Romania, a fost ridicata pe un piedestal de premii la cel mai prestigios festival de publicitate din lume, Cannes Lions 2011, ce a avut loc in perioada 19-25 iunie 2011.

Astfel, McCann a primit nu mai mai mult de 9 trofee, la Cannes Lions 2011, printre care : Grand Prix si Gold la Promo&Activation Lion,  Bronze Lions la PR, Grand Prix si Gold la Direct Lions, Silver la Media.

Poate va intrebati cu ce campanie au castigat cei de la McCann Erickson, cele 9 premii la Cannes Lions 2011?

Sa nu va mire daca va spun ca este vorba de mult – blamata, controversata  si in cele din urma premiata campanie “Noul Rom” , realizata pentru clientul Kandia Dulce. Initial, campania “Noul Rom”, prin care ambalajul a fost inlocuit cu steagul american, a avut ca obiectiv transformarea batonului de ciocolata Rom, nascut in anul 1964, intr-un brand relevant pentru tineri.

Eu nici nu auzisem de aceasta campanie decat la incheierea ei si implicit a dezvaluirii misterului din jurul campaniei:  Ciocolata “Rom”  nu va avea niciun steag american pe ambalaj, a fost doar o gluma! 🙂

Mie chiar mi-a placut campania celor de la McCann, orginala, foarte bine gandita si realizata, astfel ca a captivat o tara intreaga ajungand la inima consumatorilor romani de pretutindeni.
Astfel, conceptul de “patriotism reactiv” a stat la baza campaniei Noul ROM – “The Taste of Coolness”, semnata de McCann.

Campania a reusit sa enerveze vreo 15.000 de romani, care “au sarit in apararea ROM” si sa genereze mii de mesaje, numai dupa difuzarea acestui spot:

Iata cum o astfel de campanie publicitara la un produs romanesc autentic – se stie ca reteta de la ciocolata ROM a ramas neschimbata din 1967 –  a reusit sa trezeasca constiinta patriotica a romanului si sa-si pastreze valorile acestui brand pentru ca el va ramane ROM Autentic:

Ba mai mult, a aparut si un imn inchinat produsului dulce si cu gust autentic de istorie:

Asta da campanie, merita sa fie premiata pentru idee, creativitate si nu in ultimul rand, pentru originalitate:

Felicitari autentice, McCann Erickson Romania! 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s