Un periplu de neuitat

Ultima zi de vacanta,  pe litoralul romanesc al Marii Negre s-a identificat cu un periplu de neuitat de-a lungul statiunilor Olimp-Neptun-Jupiter.

Luand la pas drumul catre plaja, mi-au atras atentia niste bannere amplasate de-a lungul strazii Trandafirilor, din stalp in stalp de iluminare. Bannere ce contineau o oferta la binecunoscutul restaurant de tip fast-food Springtime din Neptun – un meniu special la un pret deloc piperat: doar 8.90 lei. Bun de tinut minte, mi-am spus!

In miezul zilei,  am ajuns si la Springtime pentru a incerca oferta propusa de ei, caci imaginea cu meniul din oferta, iti cam facea cu ochiul. Am ramas uimita de cata lume s-a aratat interesata de aceasta oferta, si nu glumesc, coada de oameni depasea  aprox. 10 m. Aveau si de ce sa astepte, pentru o oferta avantajoasa.

Asteptarea a meritat, caci meniul cu pricina din oferta continea ciorba de legume (excelenta), snitel pui (o portie sanatoasa si foarte gustoasa) cu garnitura de piure plus salata de varza – o portie destul de mare. Acest meniu avantajos de bun, mi-a adus aminte de mancarurile gustoase si generoase, din vremurile de altadata.  Deci, daca mergeti la Springtime, optati pentru zona de “impinge tava”  doar pentru meniul special, pentru ca numai asa, veti avea parte de “un meniu de neuitat” 🙂

Din cate am aflat, restaurantul Springtime din statiunea Neptun, are ceva traditie. La deschiderea acestuia, in anul 1995, avea sa fie  primul restaurant Springtime pe litoralul Marii Negre.  La acea vreme Neptun reprezenta cea mai atractiva statiune de pe litoralul romanesc si de aceea aici s-a deschis un „megarestaurant” care si astazi este cel mai mare de acest gen din Romania, ce reuseste sa atraga turisti din toate statiunile litoralului.

In periplul dintre  statiunile Neptun – Jupiter, am descoperit ca exista si zone special amenajate pentru campare si corturi, la preturi mai mult decat acceptabile. Una dintre aceste zone fiind campingul  Zodiac.

Si uite asa, am ajuns pe plaja statiunii Jupiter, ce se afla in continuarea plajei din Neptun. Plaja din dreptul statiunii Jupiter este destul de lata si are nisipul fin. Este fragmentata de numeroase golfulete si diguri transversale care dau un aspect dantelat acestei portiuni de litoral.

In statiunea Jupiter am avut parte de “o ultima balaceala de neuitat” in apa marii, care ce-i drept era prea rece pentru perioada lunii iulie. Am simtit ca m-am botezat pentru a doua oara, in viata mea. Asa de rece era apa marii, cu toate astea Soarele cu ale sale raze, incalzea neincetat, intreaga plaja.

Ulima zi din periplu, am incheiat-o cu o binemeritata sesiune de cumparaturi, in cautarea celor mai frumoase suveniruri ( de la magneti colorati de frigider, pana la produse de artizanat realizate din scoici)  care sa-mi aminteasca de aceasta vacanta de vis! 🙂

Leave a Reply

