Femeile si fotbalul

Cine spune ca fotbalul este un joc pentru barbati se inseala amarnic. Dovada sta in existenta fotbalului feminin,a femeilor arbitru, jurnalistelor sportive, prezentatoarelor de stiri sportive sau a suporteritelor din intreaga lume, care inteleg la fel de bine ca si barbatii, tainele sportului rege – fotbalul.

Personal, indragesc fotbalul si mi se pare un joc fascinant. Regulile acestui joc sunt atat de bine definite, incat mi se pare a fi sport perfect. Mai mult de atat, imi place sa practic acest joc cu mare placere, pentru ca pasiunea pentru fotbal o am de mic copil, pe cand obisnuiam sa joc fotbal in curtea scolii. Mai in fiecare zi, bateam mingea la fotbal si reuseam sa imi tocesc cei mai buni „adidasi”. Driblam si pasam cu exactitate, cu un singur scop: acela de a inscrie golul victorios. De atunci, pasiunea pentru fotbal a ramas in suflet, insa nu pot spune ca fotbalul a disparut cu desavarsire din viata mea, pentru ca mai obisnuiesc sa vizionez un meci la tv sau la o terasa si traiesc aceeasi emotie fiecare meci de fotbal! 🙂

Cu toate astea, observ o delimitare stricta in lumea barbatilor si a femeilor, cu privire la fotbal, asta pentru ca multi il vad ca pe un sport exclusiv masculin, asemenea unei legi nescrise care se afla in ADN-ului oricarui barbat: „fotbalul este sportul barbatilor, fiind strict interzis femeilor”. De unde pana unde, aceasta diferentiere?

Unora dintre barbati le-a fost indus acest cult al fotbalului inca din copilarie, in cadrul familiei/grupului de prieteni, astfel ca acesti barbati poarta fotbalul cu mandrie in suflet, un sentiment asemanator patriotismului.

Din pura curiozitate am intrebat un impatimit al sportului rege, ce inseamna fotbal pentru el?  Raspunsul lui a fost de-a dreptul uimitor: “Fotbalul, pentru mine inseamna  inteligenta, viziune, matematica, geometrie in spatiu, poezie, ambitie.” Dupa o asemena replica, nu e greu sa-ti dai seama ca fotbalul este mai mult decat o pasiune, si deci e rezonabil  sa o acceptam ca parte din personalitatea lor.

Insa majoritatea femeilor nu inteleg acest sport, il percep ca pe un rival in relatia lor cu persoana iubita. Astfel, daca este un meci important, femeile nu au nicio sansa sa li se acorde atentie sau sa li se raspunda la semnale. Se intampla ca multe dintre femei sa nu inteleaga pasiunea partenerilor lor pentru fotbal si, din aceasta cauza, sa apara nenumarate divergente, in special in perioada campionatelor de fotbal.

Nu trebuie sa ne ingrijoram, caci putem apela la doua alternative, pe perioada meciurilor de fotbal.

Pe de o parte, te poti poti regasi in momentele de relaxare si rasfat, fie la coafor, la o sesiune de shopping, la o ceasca de cafea cu o prietena draga.

Pe de alta parte,  alta solutie este sa fii de gasca si din cand in cand sa te uiti impreuna cu el la un meci si sa il lasi sa iti explice diversele strategii “complicate”, insa fara sa-i adresezi intrebari agasante, precum acestea :

-Cat dureaza meciul asta?

-Ce se intampla daca nu marcheaza nimeni?

-De ce te enervezi asa? E DOAR un meci!

-Astia cu cine joaca?

-Pot sa schimb pe alt post?

-Tie care tricou iti place mai mult?

-Te intereseaza si prelungirile?

-Aia de ce joaca asa de dur?

-Ma mai iubesti …?

-Te duci sa-mi cumperi si mie ceva dulce?

-De ce au luat bataie?

– Astia joaca si daca ploua?

-Cat mai dureaza?

-Nu poti sa afli maine cum s-a terminat?

-Vrei sa vezi meciu’?

-Cu cine tii?

-De ce se schimba portile la pauza?

-De ce te uiti la Real – Barcelona daca tu tii cu Steaua?

(Intrebari preluate din „folclorul online”)

   In lumea publicitatii, aceasta diferenta de perceptie este si mai accentuata, caci misoginismul este o componenta des intalnita in reclamele la bere, fiind vazuta ca o bautura dedicata barbatilor.

Cu atat mai mult, fotbalul a invadat spatiul publicitar in ceea ce priveste imaginea televizata a berii, incat orice reclama la bere este insotita de acel cadru in care barbatii vizioneaza un meci de fotbal, alaturi de prieteni si berea lor preferata. Foarte rar poti vedea o reclama la bere fara sa fie legata si de fotbal. De aici si atitudinea usor misogina pe care o transmit unele branduri de bere, lipsa femeilor in acele spoturi publicitare. Sau poate ca exista, dar numai in acest context, fericit pentru unii, nefericit pentru altii…

Cea mai emotionanta si in acelasi timp interesanta campanie cu privire la pasiunea barbatilor pentru fotbal si bere, deopotriva, este cea initiata de cei de la Heineken. Enjoy! 🙂

Intr-o reclama la Puma din campania ” Love = Football “, femeile joaca fotbal cu aceeasi pasiune, cu care practica barbatii acest sport.

  Chiar daca  fotbalul este considerat, in continuare, sport exclusiv masculin, putem sa inlaturam acest cliseu si sa ne bucuram impreuna, barbati si femei,  de frumusetea regelui sporturilor, fotbalul.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s