Teodora Iacob & Eufonia String Quartet

Cum iti dai seama ca ai fost la un concert frumos? Simplu: A doua zi, chiar si pe la ore matinale precum 6 dimineata, fredonezi melodii din “concertul ala tare de aseara”.

  Intr-o seara frumoasa de 9 iunie am avut ocazia sa particip la un concert atipic, ceea ce il numesc eu “iesit din tipare”. Locatia unde s-a tinut concertul a fost bine aleasa, cu o acustica excelenta, Sinagoga Evreiasca din Sighisoara. Initial am inteles ca ar fi fost vorba sa cante o solista de muzica folk, asa ca m-am conformat tinutei evenimentului, insa ce sa vad in sala? O parte din oamenii sositi la concert erau imbracati elegant, “la 4 ace” , ca si cum ar fi venit la un concert de muzica simfonica. Si nu mare mi-a fost mirarea cand au intrat in scena protagonistii concertului: tanara solista de muzica folk, Teodora Iacob alaturi de o “mini-orchestra”, quartet-ul compus din tineri talentati ce cantau la: vioara, viola, violoncel si tobe.

     Si incepe concertul cu o compozitie proprie de a solistei, intitulata “Efect de portocala” si raman “fara cuvinte” dupa prima auditie, caci “efectul” pe care l-a avut doar prima melodie din concert a fost unul  minunat, caci nu mai auzisem asa ceva pana acum: o voce de inger cu o chitara acompaniata de unul dintre instrumentele ce iti ung sufletul, nostalgica vioara. O armonie totala intre vers, muzica si sunet. O poveste muzicala frumos spusa. Un concert ce se asculta “cu sufletul”.

ti

“Piele de gaina”, “fiori pe sira spinarii” sunt cateva expresii care definesc starea pe care ti-o confera auditia unui asemenea concert. In sinea mea mi-am zis: Ok, am mai fost la un concert de muzica folk si separat, la unul de muzica de camera, dar amandoua? Efectul este incantator.  Sa mai adaug faptul ca in sala, fie tineri, fie persoane inaintate in varsta tineau ritmul pe parcursul concertului? Asa ca muzica nu are varsta.

Timbrul cald al tinerei soliste Teodora Iacob (de profesie, medic rezident la Cluj) mi-a amintit de Janis Joplin iar in alte melodii de non-conformista Alanis Morisette. Daca prima parte a concertului a continut compozitii proprii de pe albumul solistei , melodii ce m-au transpus intr-o lume magica, de povesti cu zane. A doua parte a concertului, mi-a dat o stare de nostalgie (dupa muzica cu care am copilarit) fiind compusa din coveruri renumite precum: The Verve – Bitter Sweet Simphony sau Red Hot Chilli Pepers – Under The Bridge, melodii interpretate impecabil si inedit.

Concertul s-a numit simplu dar plin de intelesuri “Under cover”. Uneori trebuie sa fim “undercover” sa ca sa ascultam o astfel de muzica, departe de cotidian si rutina, incat sa fim transpusi intr-o lume unde sa ne regasim pe noi insine: noi si aceasta minunata muzica, a celor de la Teodora iacob si Eufonia String Quartet, ce a devenit, intre timp, pentru mine, “muzica pentru suflet”.

Leave a Reply

