Povestea unui “lovemark”

  Nu de ceva timp, am avut prilejul de a face o alegere intre doua smartphone-uri actuale, intre elegantul si stilatul Huawei P8 si finutul telefon Samsung Galaxy J 5 (printre primele smartphone-uri cu blit la camera secundara). Nu s-a pus pret pe valoarea telefonului cat pe brand, in alegerea telefonului. Povestea unui “lovemark” o veti afla in cele ce urmeaza…

In alegerea mea, pur subiectiva, am realizat ca in situatia data intervine si psihologia consumatorului, unde un brand bine inradacinat nu poate fi “smuls” cu atata usurinta. De ce? Pentru ca la un moment dat, un brand e mai mult decat un brand preferat , devine, ceea ce se numeste, un “lovemark”.

Sa trecem la review-urile celor doua smartphone-uri: Atat Huawei P8 cat si Samsung Galaxy J 5 au aceleasi specificatii si caracteristici. Singurele diferente intre ele: ecranul, procesorul si carcasa si nu in ultimul rand (si cel mai important): brand-ul.
Ecranul: J 5 are ecranul SUPER AMOLED (ecran dezvoltat si proiectat numai de Samsung) ce permite ca, culorile si rezolutia sa ramana perfecte la vizionare, chiar si in razele soarelui.
P 8 are un ecran LCD IPS un ecran LCD (bazat pe tehnologia micro cristale) asemenea televizoarelor LCD si IPS dar ce nu poate reda atat de puternic culorile, negrul se vede ca un gri, la lumina.
Obiectie: Poti vizualiza pe ambele telefoane la aceeasi rezolutie si claritate, in interior.
Procesorul: P 8 are un procesor Octa-core (cu 8 nuclee) ce usureaza procesarea actiunilor pe telefon, permite gestionarea cu foarte mare usurinta a aplicatiilor. in timp ce J 5 are un procesor Quad-core (cu 5 nuclee). Cifrele vorbesc de la sine.
Daca tot suntem la capitolul gestionarea aplicatiilor, afisajul meniului e total diferit la unul si la celalalt. Sunt foarte obisnuita cu afisajul si modul de gestionare al aplicatilor de la Samsung.
Cu toate ca ambele telefoane au acelasi sistem de operare: Android.
Carcasa: P 8 lite are carcasa din sticla, eleganta, stilata si foarte frumoasa.
J 5 are o carcasa din plastic, mata, nu are un design atragator, se poate uza sau zgaria foarte usor.
Obiectia asta se poate trece usor peste ea: se pune un bumper (carcasa din plastic cu model colorat si cu gust, ce protejeaza telefonul).
Iata-ne ajunsi la brand: peste care nimeni nu poate trece. Totul pana la brand, hahaha.

Samsung versus Huawei

Samsung este un brand sud coreean, foarte puternic in lume, producand de la televizoare, aspiratoare, aparate foto pana la telefoane mobile.
Samsung este lider mondial in vanzarea de smartphone-uri in lume. Dupa Samsung urmeaza, Apple, apoi Huawei. Samsung este cel mai popular brand de electronice din lume.
Personal, cum mi s-a intiparit brandul Samsung, de la primele reclame, de la primul sound, logo pana la slogan, in suflet si in gand mi s-au impregnat. Cu alte cuvinte, Samsung, pentru mine este mai mult decat un brand este un lovemark. De la prima reclama la un smartphone Samsung Galaxy note 4 cu toate functionalitatile lui descrise intr-un mod atat de placut si ce m-a atras cel mai tare la un smartphone: gestionarea cu foarte mare usurinta ale aplicatiilor, in timp real.


De la designul finut al telefoanelor, aspiratoarelor sau ale primelor plasme tv, frumusetea si finetea produselor Samsung imi ramane “on my mind”. De altfel, primul meu telefon smartphone achizitionat, a fost, binenteles, Samsung.

Intr-un cuvant, I ❤ Samsung.

Celalalt brand, Huawei, tot din Asia, provine, mai precis, din China. Brand-ul Huawei il asociez cu conceptul binecunoscut “Made in China”: chestii ieftine si prost realizate ce nu dureaza, nu rezista in timp. Huawei nu are atata promovare si reclama in lume, nu este pe atat de popular.
Primul produs Huawei cu care am intrat in contact: un prieten ce primise de la Vodafone, un telefon Huawei cu pix electronic. Asta era prin 2007. Am ramas wow, mi s-a parut “asa din viitor” hahaha. Peste 1 an, am auzit ca se stricase acel telefon atat de “wow” :)))
Al doilea contact cu Huawei a fost telefonul mobil pe care l-a primit tata, cand s-a lansat Digi in Romania, telefonia mobila la Rds. Nu prea avea semnal, nu avea un design atragator, parea “de jucarie” . Huawei la alt capitol, routere wireless sau receivere tv, e ok. Dar la telefoane mobile, nu prea m-a convins.

O singura reclama de la Huawei mi-a placut si mi-a transmis o
emotie incredibila (vizionata spre sfarsitul anului trecut):

Da, reclama asta chiar te impresioneaza si te emotioneaza pana la lacrimi. Reclama asta la Huawei cu povestea ei impresionanta mi-a ramas in suflet.
Ce as mai putea sa mai adaug despre brandul Huawei, romanasii i-au transformat pana si denumirea si pronuntia brandului, de la “Hawai” pana la mioriticul “Uaaei” 🙂
Huawei este un brand pe care hipsterii (ce sunt impotriva multinationalelor si a marilor corporatii) il cumpara tocmai pentru a nu face vanzare brandurilor populare si a impiedica fenomenul de globalizare. Sa raman la brandul meu de suflet, my lovemark, Samsung sau devin o hipsterita ce nu pune accent pe brand? 🙂

Va urma…

Update: Traim in vremuri minunate ale unei societati de consum, consumam produse dar fara sa ne dam seama cumparam branduri, alegem anumite marci in functie ce ceea ce ne transmite acel brand sau marca, astfel individul va alege un brand pentru ceea ce il reprezinta in sistemul sau de valori si principii. Astfel incat in mintea consumatorului sau cumparatorului, o marca anume este asociata cu o stare de spirit, cu o emotie, cu o traire, chiar cu un sentiment. Exemplu: Coca-Cola nu mai este acea bautura carbogazoasa neagra si cu mult zahar, ci reprezinta o stare de exaltare, energie, optimism, brand asociat cu energia si dinamicitatea. Sau bomboanele Rafaello, asociate cu
romantismul, finetea, puritatea. Si exemplele pot continua.
Cand un brand devine lovemark, acel brand este o data, resimtit de consumator cu toate cele 5 simturi umane(vizual, tactil, auditiv, gust, olfactiv,) si a doua oara, este perceput de creier prin asocieri si analogii cu trairi, emotii sau principii ce i le transmite brandul “de care s-a indragostit”.

Din ciclul “dragoste la prima vedere” face parte si brandul Samsung, unul din brandurile mele preferate. Va dati seama ca am ales multasteptatul Samsung Galaxy J 5, pentru ca atunci cand un brand este atat de indragit de consumator este ales cu sufletul, cu inima, devine un “lovemark”, incat alte detalii nici nu mai conteaza.
Ceea ce va doresc, sa faceti alegeri in viata, nu numai legate de branduri, dupa cum simtiti si dupa cum va dicteaza inima! 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s